25 Ekim 2018 Perşembe

KARPUZCU HÜSNÜ’NÜN KARISI–24-

Kahve fincanını salladım salladım sonra da niyet tutup- laf aramızda niyet
falan da tutmadım- kapattım. Ciddi ciddi soğumasını bekledim iki dakika. Sonra da kaşlarımı çattım, yüzüme ciddi bir ifade vererek fincanı açtım. Ciddi ciddi kahvenin dağılan telvesine baktım akabinde de ağır ağır gördüklerimi(!) söylemeye koyuldum karşımda biri varmış gibi. İlk söylediklerim televizyonda, sinemada ve de rahmetli – kahve falı bakmaya pek meraklıydı- halam Mürüvvetin’in söyledikleriydi:
— Hım, için kararmış senin. Kötü bir şeyler olmuş, ya da sen
öyle sanmışsın.
Mürüvvet halamdan gayet iyi anımsıyorum o anları. Hep böyle
başlardı fala ve hep doğru anlamına gelen bir baş sallama ile karşılaştırdı. Bazıları hemen dökülürdü, bazıları ise beklerdi. O zaman da halam onu, hemen konuşmaya hazır olmayanı açmaya çalışırdı. Sorardı:
— O mu?
Soru, sarı çizmeli Mehmet Ağa olurdu ama çoğu zaman
da soru cevap bulurdu. Fal baktıran, adeta burnundan soluyarak:
—Başka kim olacak? derdi.
Halam, kendinden emin kadının sözünü tasdik ettirmek isterdi:
—Kocan!
Halama daha çok- benim bildiğim hep öyle, kadınlar gelirdi-
— Boyu devrilsin.
— Öyle konuşma günahtır.
—Gözüktü mü kim olduğu? Büyü yapmış değil mi? Bağlamış…
Halam, ilk ipucunu yakaladı ya, gerisi çorap söküğü gibi gelecek
belli. Kadının duymak istedikleri zaten malum:
—Erkek milleti hep böyledir. Senin gibi gül bir kadın varken…
—Bir kadın var değil mi?
—Uzun boylu tıknaz bir kadın.
Fal baktıran kadının gözü zaten dönmüş. İşine geleni alıyor.
—Tabi tıknaz kadın. Saadet.
Kadın belki her şeyin farkında belki de kuruntu. Tıknaz deyince
aklına gelen ilk isim Saadet.
Uzun olsaydı belki de Selvi olacaktı.
Kadının beklediği cümle “ büyü var sende. O kadın yapmış.”
Kadının beklediği cümle söyleniyor:
— Büyü yapmış sana.
Kadın ürküyor: Sana büyü yapmış…
Domuz büyüsü mü, tezek büyüsü mü, o büyüsü mü bu büyüsü
mü,kazık büyüsü mü, yoksa…
Hepsi birbirinden beter de ya yapılan domuzayağı büyüsü ise…
—Ne büyüsü yapmış kahrolası?
Soru soranın gözleri koca koca açılmış. Nefesi tutulmuş
olmasına rağmen göğüs inip inip kalkıyor. Hastalık saptandı da teşhis ne? Büyü de ne büyüsü?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder