21 Ekim 2018 Pazar

KARPUZCU HÜSNÜ’NÜN KARISI -23-

Otel odasındaki yatağımdan kalktığımda öğle ezanı okunuyordu.
Özellikle uyanırken halk söylemi ile kötü kötü rüyalar gördüm.
Daha da açık söyleyeyim bağırarak yataktan fırladım.
Karım, yani Karpuzu Hüsnü’nün karısı yani benim karım Zühtü
ile nikâh masasında…
Zühtü, Mevlit Amca’nın bahsettiği zat. Adını biliyorum çünkü
ne zaman karımla tartışsak
“ Beni kimler kimler istemedi “ der akabinde de eklerdi.” Beni
Zühtü bile” istedi.
Zühtü bileyi küçümseme manasında söylemez ana söyler işte. Zühtü bildiğim kadarıyla o zamanlar tıp fakültesinin son
Sınıfında okuyormuş. İlkokulu da ortaokulu da liseyi de birincilikle bitirmiş. Karımı da ta orta ikiden beri tanıyormuş. Aynı mahalle çocuklarıymış.
Odama bir kahve istedim. Bir Türk kahvesi. Aç karnına kahve
içmem ama birden canım istedi. Pencereyi de açtım.
Hani bir söz vardır, “ olmaz olmaz.” İki kelimelik bir söz ama ne
kadar anlamlı.
Bir karpuz seçtik neler başımıza geldi. Ailemizi bile dağılma
Noktasına getirdi.
Bilmem ki bazı şeyler çürüdü de, kırılma noktasındaydı da bu
karpuz işi de bahane mi oldu?
Bir tarihte radyoda bir program dinlemiştim. Yıllar geçti tamı
tamına anımsayamıyorum ama bir dinleyici programa katılmış, evlenmek üzere olduğum nişanlım bir perden yüzünden beni terk etti demiş program konuğundan akıl tanışmıştı.
O da ona demişti ki, belki başka şeyler de dedi ama benim
aklımda kalan mealen şöyleydi:” Nişanlınız sizden ayrılmayı zaten kafasına koymuş da bir bahane arıyormuş. Perde işin bahanesi. Siz de bu perde de ne var diye tutturunca o da aradığını bulmuş.”
O zamanlar çok saçma gelmişti bu görüş bana ama karım da
kendi kafasında biten bir iş için bir mazeret düşünüyordu da o kadının “ Sen karpuzcu Hüsnü’nün karısı değil misin? ” sözü ile aradığını bulmuştu.
Karpuzcu Hüsnü’nün karısı.
Kadın da haklı ama…
Yıllarca Avukat Hüsnü Bey’in eşi misiniz derlerken günün
birinde biri çıkıyor ve karıma diyor ki
—Sen karpuzcu Hüsnü’nün karısı değil misin?
Sözlerde bir şey yok belki ama, yıllarca Avukat Bey’in eşi
misiniz lafına alışan bir hanımın karpuzcunun karısı mısın sözünden alınması da doğal hani. Birde söyleyene bakmak lazım tabi. Ses tonuna, hitabına… Karpuzcu Hüsnü’nün karısı. Avukat Hüsnü’nün eşi olduğunu bile bile, bastıra bastırta Karpuzcu Hüsnü’nüm karısı deyince onun da tepesi attı tabi.
Empati iyi geldi.
Kahvemde bitti. Fincanı da şöyle evire çevire ve de neyse falın o
çıksın diyerek kapattım.
Kendi falıma bakacağım. Bakalım ne çıkacak?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder