17 Ekim 2015 Cumartesi


HALAM DANSÖZ OLDU


Adım Hürmüz. Ortaokula gidiyorum. Dün, okul çıkışında halam Vadiye’yi kapıda beni beklerken gördüm. Çok sevindim. Sarıldım, Öpüştük. Okulun hemen önündeki otobüs durağına gittik. Otobüs beklerken hareketli bir müzik geldi kulağımıza. Baktım, bizim Cihat. Son aldırdığı cep telefonuna kaydetmiş dikkati çekmek için açmış kendince hava atıyor.
Birden, otobüs durağında bekleyen bir adam hareketlendi. Müziğe eşlik ederek oynamaya. Güzel de oynuyordu. Herkesin ona baktığını gören halam rahatsız oldu bu durumdan. Kıskandı. Elimi bıraktı, kalktı. O da oynamaya başladı. Ama ne oynama. Kelimenin tam manasıyla döktürüyor. Kalabalık gittikçe arttı. Alkışlar ıslaklar. Bu yetmiyormuş gibi adamın beri cebinden çıkardığı paraya tükürdü, dansözlere yapıldığı gibi alnına yapıştırdı. Bu arada pek çok kişinin telefonlarının kameralarını açtığını gördüm: Rehber ve de sınıf öğretmenimizin zaman zaman yaptıkları hatırlatmaları anımsadım, “Etvah!” dedim.
Bu olaydan bir ya da iki gün sonraydı sanırım. Eniştem eve erken geldi. Bilgisayarın başına geldi. Bize seslendi:
— Vadiye, Hürmüz gelin bakayım buraya.
Gittik. Eniştem bir bana bir karısına baktı.
—Bakın size ne seyrettireceğim dedi.
Bu anda da evin telefonu çaldı.
Tavus Eniştem telefonu açtı:
—Alo, dedi.
Beti benzi attı telefonda konuşurken. Ya da bana öyle geldi. Karşısındaki insan bağırıyor, bağırıyor Tavus eniştem de zaman zaman “evet, hayır ya da tamam “ diyerek karşısındakine cevap veriyordu.
Tavus eniştem konuşmasını bitirdi. Derin bir iç geçirdi. Sonra da Vadiye Halama dönüp:
—Arayan babımdı, dedi. “ Vadiye e olacak o karını hemen yarın boşa”, dedi. “ Durakta olanları seyretmiş internetten.”

Babam aklıma geldi birden.

Babam en ufak bir şeyde beni de kardeşlerimi de azarlardı. Konuşmamıza, kendimi savunmamıza asla olanak vermezdi Bağırırdı. ağırırdı yetmezse şiddet de kullanarak belki rahatlardı belki soruna çözüm ürettiğini düşünürdü.

Mesele belliydi.

Eniştem bilgisayarı açtı, Olup bitenleri hep beraber izledik.

Otobüs dışrağında dün yaşananları telefonuma kaydedenlerden bir ya da birkaçı bununla da yetinmemiş bunu internete vermiş.
İki haftadır halamlardaydım. Her şey yolundaydı. Şimdi bir sorunla karşı karşıyaydık.

Eniştem, bağırmadı, çağırmadı, küplere de binmedi. Gayet sakin başını iki yana salladı. Bunun anlat bakalım demek olduğunu anladım. Gözlerimi halama çevirdim.
Halam hiç kem küm etmedi. Her şeyi olduğu gibi anlattı. Hatta kalktı bir güzel de oynadı. Sonra da çocuksu bir havaya takınarak
—Yaptığımı yanlış bulanlar da olabilir kocacığım ama kimsenin hakkını gasp etmedin, kimseye küfür etmedim, hakaret etmedim, dedi. “Yani çok da kızılacak bir şey yapmadım. İçinden geldi oynadım.
— Alnına yapıştırılan o para ne olacak?
Halam:
—O durum pek hoş olmadı ama arkamdan geldiği için görüp engelleyemedim, diyerek üzüntüsünü belirtti. Bir an ne yapıyorsun deyip tokat patlatmak içinden geçmedi değil ama… Oldu, yapacak bir şey yok.
Eniştem, tatlı sert
— Of be Vadiye dedi
Sarılmak için halama hareketlendi ama halam öksürünce beni anımsa-
dı.
— Senin halan böyle bir kadın işte, dedi, bana dönerek. “Vazgeçemediğim başımın belası.”
Eniştem gene de halamın yanağına bir buse kondurdu. Benim de saçlarımı okşadı.
—Bu deli dolu tatlı kadından öğreneceğimiz daha çok çok şey var, dedi.
Ertesi sabah okula giderken her zaman olduğu gibi halam sarıldı. Yanaklarımdan öptü.
Gözlerimin içine baktı. Bir şeyler söyledi. Söylediklerinin tamamına yakınını da gerçekleşti.
Bazı arkadaşlarım sinir bozacak şekilde oynadı sınıfta.
Bazı arkadaşlarım hem oynadı hem laf çarptı:
— Hürmüz’ün halası kadar kıvırtabiliyor muyum arkadaşlar?
Bazı arkadaşlarım boyundan büyük laflar etti:
— Bu yaz kardeşime sünnet düğünü yapacağız. Halan da gelsin eğlendirsin bizi. Alnına para da yapıştırırız.
Halacığımız nasihatini dinledim. Arkadaşlarımın yaptıklarına kızmadım, bağırmadım, köpürmedim. Bazen duymazlığa geldim, bazen görmemezliğe geldim bazen de “ Öyle valla” deyip onlara eşlik ettim. Sesimi yükseltmedim, abuk sabuk sorulara yanıt verdiğim de oldu.
Baktılar ki sinirlenmiyorum onlar da eğlence sandıkları söz ve eylemlerini bitirdiler.

Not: Bu arada, Halam izinsiz olarak görüntülerini paylaşım sitelerinde paylaşalar hakkında dava açtı. Bunlardan bazıları da sınıf arkadaşlarım. Şimdi etekleri tutuştu, peşimde koşup yalvar yakar oluyorlar halamın davadan vazgeçirmem içim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder