27 Kasım 2012 Salı

UF!



- Hayrola Rasim, dedi can dostu. “Ne oldu?”

Bert beniz artmıştı Rasim Bey’de. Kadere isyan vardı tavrında.

İş yerinin kapısında donup kalmıştı.

- Sorma.

- Sordum, dedi Fehmi.

Rasim, birkaç saniye Fehmi’nin gözleri içine baktı. Yutkundu.

- Nuray Hanım var ya, dedi

Fehmi Bey, meseleyi biliyordu. Nuray ismini duyunca meraklandı. Rasim Bey’e biraz sokuldu.

- Evet, dedi.

Barıştınız mı yoksa, eridi mi buzlar diyecekti ama Rasim Bey’in tavrından başka bir şey olduğunu anlamak zor değildi.

Rasim Bey oflayarak birkaç kez başını sağa sola salladıktan sonra:

- Sorma, dedi. Sabahleyin bizim komşu yönetici Mükerrer Bey zili çaldı, “ Rasim Bey, sizin o tarafa doğru gidiyorum bırakayım istersen seni de, dedi.

- Eeee.

- Bende tamam dedim. Zaten çıkmak üzereydim de.

- Eeee.

- …

- Cüzdan müzdan her şey öteki cekette kalmış.

Fehmi Bey, gülerek ve sesini yükselterek:

- Dert ettiğin şeye bak yahu, dedi. Elini cebine attı cüzdanına çıkarttı:

- Kaç lira lazım, dedi. İstersen kredi kartını vereyim.

Jeste gözleri doldu Rasim Bey’in. Fehimi Bey’in ellerini avuçlar gibi yaptı.

- Mesele o değil, dedi.

- Ya ne?

Rasim Bey’in gözlerinden yaşlar damlamaya ramak kaldı.

- Tam işte az evvel, sen gelmeden üç beş dakika evvel, dedi konuşmaya çalışarak.

- …

- Nuray Hanım, seslendi.

Fehmi Bey, bir anda kendini kaybetti, heyecanlandı

- Oh oh, haydi bakalım dedi. İşler düzeldi ha.

Rasim Bey’de heyecanlandı, kızdı da, kendini de kaybetti bir an:

- Nah düzeldi, dedi. Her şey tamamen bitti.

- …

Daha fazla dayanamadı Rasim Bey, Nerede olduğunu unuttu, makamını unuttu, Fehmi’nin boynuna sarıldı, birkaç dakika resmen ağladı. Sonra Fehmi’den ayrıldı, gözlerini sildi:

- Fehmi, dedi. Taksiden indiğini gördüm, herhalde parası çıkışmadı ya da şoförde bozuk yoktu…

- …

- Ne bileyim işte ben, Rasim Bey, dedi.

- …

- Sevinçle döndüm ki…

- …

- Bana bir on lira verir misin, dedi “ Taksi beklemesin.”

- Yapma yahu.

- Belki inanamayacaktı ama açıklama bile getiremedim. Dondum. Sadece, sadece bende para yok dedim.

- Uf!

- Uf ya. Sadece on lira istedi ve ben yok, dedim.

- …

- Ama yoktu.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder