29 Ekim 2012 Pazartesi


YENİ ŞİİRLER YAZMAYA SOYUNMAK


Yeni şiirler yazmaya soyundum

Soğuk bir kış gününde

Beş ayrı saatte beş ayrı yerde…


Kelimeler dudaklarımdaydı Hisar Park’ta

Saat 4.15’ti, zifiri karanlıktı her yan

Sılam gelince aklıma

Kâinatta bir o yer var sandım

Zamk oldu tutundu kelimeler dudaklarıma

Ve ayrılırken oradan ellerim böğrümde

Gözyaşları dökülüyordu yanaklarıma…


Ulus insanları ilham vermiştir hep bana

Aynı neticeye erişmek umuduyla

İnince Hisar Park’tan Ulus’a

O gün o saatte dört insan gördüm heykel önünde

İkisinin elleri cebindeydi biri dalgın

Biri ile göz göze geldim o demde

O gözler tuttu mısraları

Saat 5’ti

Hoş, alımlı bir kadın sabahın beşinde

Ulus Heykeli’nin önünde, benim gibi sancılı mı ne?
Altındağ şiir akşamının tadı

Dün akşamdan damağımdaydı

Yunus Emre Kültür Merkezi’nin önünde

Salonun içinde gibi gözlerim

Şairlerin birbirinden güzel şiirleri

Dinleyenler arasında kimler yoktu ki

Çoluk çocuk genç yaşlı

Gran tuvaletli şiir âşıkları

Ve yaşamına renk katmaya çalışan meraklılar ve

Her şiir sonrasında kopan alkışlar

Tufan oldu da geldi yanıma sanki

Aldı dudaklarımdan dökülmek üzere olan mısraları

Gerçek şairlere ayıp olacak şimdi dercesine.
İşkembe çorbacısında işkembe içmeyeli yıllar oldu

Karşı bulvarda bir işkembeci, dopdolu bu saatte

İçlerinde ben de olmalıyım, gidermeliyim özlemimi derken

Mısralar bir başka rahatsız etmeye başladı;

Döküleceklerdi artık, tutmak olanaksızdı

Hafızam zayıftı, kâğıt kalem çıkartmıştım ki not için

“Amca ”dedi biri, “Kalemini verir misin bir dakika.”

Amca diyen amcam yaşındaydı, gülmeli mi ne etmeli

Bildiği o kadardı, saf… Kalemi uzattım, mısralar uçtu.

Saat sekiz olmuştu.
İnat inat bende

Getirileri mi çok oldu götürüleri mi derseniz

Tartışmam, mevzu bu değil inadım inat

Şiir yazmaya soyundum bugün, şiir yazılacak

Gelirse ilham dökeceğim dudaklarımdan güzel oldu diyeceğim

Gelmezse, alt alta üst üste edeceğim kelimeleri ve dizeceğim;

Kaşıktan dönenin kaşığı kırılsın

İlhamı bekleseydim dünden bugüne

Alkışlar dört şiirime olurdu, o da belki.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder