17 Ağustos 2011 Çarşamba


D E D İ L E R…


Muhtelif zamanlarda, muhtelif kişiler Metin Bey’in misafiri olmuşlardı. Metin Bey rahatsızlığından bahsetmişti onlara, onlar da Metin Bey hakkında düşündüklerini söylemişlerdi başka zamanlarda başka başka kişilere...

— Ölmedi gitti şu adam, dedi Fuat Bey.

***

Murat Bey:

—Gerçekten de rahatsız, dedi. Rahatsızlığının pek de iyi olmadığını söyledi ve de ekledi: “Bir şey de denilmiyor ki.”

***

Fevziye Hanım:

—Aslında pek bir şeyi yok, dedi.”Kafasına takmış da ondan öyle ... Bir zamanlar bende öyleydim.”

***

Cumhur Bey gayet ciddi:

—Bu böyle olmayacak, dedi. Her ne kadar doktora moktora gitmem diyor ama ben emri vaki yapacağım. Çaktırmadan Doktor Bekir Bey’i alıp gideceğim evine bir gün. Ne de olsa arkadaşımız.

***

Fırat Bey:

—Sanki onun hastalığını dinlemek için gittik oraya, dedi. “Zavallı” dedi. Acıdı ona...

***

Abdullah Bey:

—Gittiğimiz pekiyi oldu, dedi.”Anlattı, anlattı da açıldı biraz.”Zavallı” dedi. Acıdı Metin Bey’e

***

—Eskiden de böyle idi dedi Feruze Hanım Murat Bey için.

***

—Eskiden bu böyle değildi dedi Ayten Hanım Murat Bey için.

***

— İçki, kumar, kadın onu bu hale getirdi, dedi Temel Bey.

***

—İçki içmez, kumar oynamaz, kadınlarla arası iyi değildir... Helâlliğinden başla kadın eli değmemiştir eline, buna rağmen, dedi Serhat Bey.

***

Müge Hanım:

—İçine çok kapanık, dedi ve devam etti ”Her şeyi içine ata ata bu hale geldi. Bir zamanlar Abdurrahim Bey diye biri vardı, aynen Metin Bey gibiydi.”

***

Neşe Hanım:

—Adam yırtığın biri, dedi Metin bey için! Delisi dışında, böyle adam hasta olmazda ne olur?

***

Uygur Bey:

—Kaç kere söyledim arkadaşlara, bilirler, dedi.”Biraz olsun kendine bak, ye, iç, hasta olacaksın sonra dedim... Dinlemedi... Ben haklı çıktım maalesef...

Etrafında insanlar vardı Uygur Bey bunları söylerken. Gururla onlara baktı...

***

İbrahim Bey, Metin Bey hakkında konuşan bir arkadaşından, onun ağzından aldı lafı:

—Artık, tıbben bile kabul edilmiştir ki, aşırı beslenme de yetersiz beslenme kadar zararlıdır ve tehlikelidir...

***

Murtaza Bey, esnedi, gerindi, Ferruh Bey ondan bahsetmeye başlayınca:

— Bırak Allah’ını seversen, Ben ondan çok rahatsızım, dedi.


***



GÜZEL SÖZ:
Şeytanla kabak ekenin kabak başına patlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder